ENERGY EQUIVALENT SPEED (EES) CALCULATION WITHIN THE TOOLKIT OF THE METHODOLOGY FOR DETERMINING THE SPEED OF THE VEHICLES DURING A COLLISION CONSIDERING THEIR DEFORMATION AND DESTRUCTION
Keywords:
vehicle, collision, reconstruction, deformation energy, evaluation, EES, Energy Equivalent Speed, calculation.Abstract
The article deals with the technique of calculating the Energy Equivalent Speed (EES), as one of the central control parameters in collision reconstruction and simulation, – based on the deformation energy evaluation approach that is described in the methodology for determining the speed of the vehicles during a collision considering their deformation and destruction [Kyiv Forensic Research Institute, 2012; 10.1.01] [1].
References
Методика визначення швидкості руху транспортних засобів під час зіткнення з урахуванням їх деформування та руйнування (код 10.1.01). Київ : Київський науково-дослідний інститут судових експертиз, 2012.
Бульбака Є. Звіт про науково-дослідну роботу IV.1.1-2019/3 «Розробка методики експертного дослідження окремих типових завдань з реконструкції обставин ДТП з використанням сучасного спеціального комп’ютерного програмного забезпечення». Одеса : Одеський науково-дослідний інститут судових експертиз, 2022.
Wach W., Moser A. Simulation of Vehicle Accidents using PC-Crash. Kindle ed. Linz : Dr. Steffan Datentechnik GmbH, 2012. 968 p. URL: https://www.amazon.com/Simulation-Vehicle- Accidents-using-PC-Crash-ebook/dp/B009VJC5AO/
EES Catalogue / by G. Melegh. URL: https://ees-catalog.com
Zeidler F., Schreier H.-H., Stadelmann R. Accident Research and Accident Reconstruction by the EES-Accident Reconstruction Method. SAE Technical Paper. 1985. DOI: 10.4271/850256. URL: https://saemobilus.sae.org/content/850256/
Danner M., Halm J. Technische Analyse von Verkehrsunfällen. Pfäffikon : Eurotax (International) AG, 1994. 570 S.